המשתנה הנעלם בנוסחת הקסמים להצלחה

ברבור אוריגמי שנוצר מנייר חלק שוחה בים של פנינים. כפי שהאדם שוחה בשפע כאשר הוא נקי מהשפעות חיצוניות ויוצר את עצמי מתוך הדמיון והחלומות המיוחדים לו.

היי אני נורית ובהגדרה המקצועית שלי אני יועצת עסקית. אחת כזאת שמלווה עסקים בתהליכי צמיחה. ההגדרה המקצועית שלי גם תספר לכם שאני מתמחה בתהליכי שינוי תדעה. אם היינו מנהלים עכשיו שיחה בטח הייתם שואלים אותי מה זה אומר שינוי תדעה או איך זה מתחבר בכלל לייעוץ עסקי. אז אני אענה ואומר שזה יותר מרק מתחבר, התודעה שלנו היא הכלי המשמעותי ביותר להצלחה, ולא רק להצלחה אלא גם להנאה מהדרך אליה.

העולם הגלובלי בו אנו חיים גדוש בעצות, שיטות, דרכים, נוסחאות, מנטורים, יועצים ומומחים. שפע אין סופי של ידע בכל תחום ומכל כיוון, אז איך זה שכל כך הרבה בעלי עסקים מדשדשים ונאבקים ובעיקר מתוסכלים? איך זה שעם כל הידע הזה כל כך הרבה בעלי עסקים יושבים על התחת ולא מזיזים את עצמם קדימה?… אתם יודעים מה? למה בעצם לדבר ברבים ובגוף שלישי? בואו תשמעו את הסיפור שלי,  מהניסיון האישי שלי. בלי מסכות, ככה גלוי, על השולחן.

אני זוכרת את השלב שבו עזבתי את מקום העבודה הבטוח שלי ויצאתי לדרכי העצמאית. הייתי חדורת מוטיבציה, צרכתי מידע מבעלי ניסיון, קראתי ספרים, הקשבתי לוויבינרים ראיתי סרטוני הדרכה, “חמשת השלבים לשיווק מצליח” “הסוד שיכפיל את ההכנסות שלך תוך חודש” ” בואו לגלות את השיטה להכפלת הלידים כבר עכשיו” “הסוד הגדול להצלחה עסקית נחשף” אין סוף הבטחות, ועוד הבטחות, ועוד הבטחות.

שלא תבינו אותי לא נכון, כל אחד מהטיפים האלו ראוי ואיכותי, המדריכים מושקעים ומי שעומד מאחוריהם מאמין בלב שלם במה שהוא אומר ומה שהוא עושה. אבל איך שהוא ככול שנחשפתי ליותר ידע, ככה ירדה המוטיבציה שלי ותסכול החל לעלות במקביל. משהו התחיל להיסדק ולתוך הסדק התחילו לחלחל רגשות קצת פחות מועילים כמו ייאוש אשמה, וחוסר ביטחון – “אין סיכוי שאני אדע לעשות את זה כמו שצריך”. “למה לכולם זה קל ולי לא? מה לא בסדר בי”. ” אם לכלום זה קל ורק לי לא אז אולי לא נועדתי להיות עצמאית”… כבר כמעט שהרמתי ידיים, החלום שלי נראה פתאום הרבה פחות זוהר.

אז איך בכל זאת אני פה? איך בכל זאת הפכתי את החלום שלי למציאות? היום, ארבע שנים לאחור ושורה ארוכה ומכובדת של לקוחות, אני יודעת להגיד בוודאות זה לא השיטות שמצליחות, זה לא הפעולות שמקדמות את העסק, זו האנרגיה שאנחנו יוצקים לתוך הפעולות. האנרגיה היא זו שעושה את ההבדל. ישנו נעלם אחד שיפתור כל משוואה, שיהפוך כל נוסחה לנוסחת קסם, הנעלם הזה הוא הסוד האמתי והיחיד שיבטיח לכל בעל עסק הצלחה. ואין שום אדם בעולם שיוכל לתת לנו אותו מלבדנו. הנעלם הזה הוא אנחנו. הנעלם הזה הוא האנרגיה המיוחדת לנו, האמת שלנו. כשנלך אחרי הלב שלנו, אחרי מה שתואם את האנרגיה שלנו נראה לפתע איך הדרך נסללת מעצמה.

הטיפ שלי, עצת הזהב שלי עבורכם חברים, היא פשוטה. תקשיבו לעצות, תלמדו מבעלי ניסיון, תנו לסיפורי הצלחה לעורר בכם השראה, אבל לרגע אחד אל תפסיקו לשאול, מה מכל זה הוא אמתי עבורי? מה מתאים לי? מה יעבוד בשבילי. כל ניסיון לפעול בדרך שלא נכונה לנו מכלה את האנרגיה שלנו. תלמדו את עצמכם לשאול את עצמכם מה נכון לכם באופן אישי. ואיך תדעו את התשובה? אה, זה פשוט, לפי ההרגשה שתתעורר בכם. מה שנכון לנו גורם לנו להרגשה טובה של התעוררות מה שלא נכון לנו, מכבה את ההתלהבות.

ההתלהבות שלנו היא הכוח החזק ביותר שמניע אותנו קדימה. תשמרו אותה ותתפחו אותה. היא תשים אתכם במרכז. היא תעזור לכם לבחור בפעולות שבאמת יקדמו אתכם. היא תעזור לכם לבנות את התכנית העסקית ואת האסטרטגיה השיווקית הנכונות לכם. והיא תאפשר לכם לבצע אותם באנרגיה גבוהה, בהצלחה והכי חשוב בהנאה.

מה אם מכירות היא לא באמת מילה גיסה? מוזמנים לשמוע את נקודת המבט המעט שונה שלי בפוסט הבא שלי

שמחה שקראתם מוזמנים להגיב

תגובות פייסבוק

תגובות אתר

  1. טלי יחיה

    נורית, פוסט נהדר וכל כך חשוב, גם הבדיקה העצמית שלנו כל פעם וגם מה שקורה ברמה אנרגטית ותודעה. בסוף הכל באמת בראש.

  2. מיכל

    יופי של פוסט
    ומאד נכון.
    כשיושבת מולי לקוחה ואני מדברת על העתיד של העסק שלה. אם היא מתחילה לזלוג בתוך הכסא, העיניים משוטטות, והאנרגיה משתופפת זה ברור שהיא לא מתחברת לתמונת העתיד שאני רואה.
    ואם האור נדלק בעיניים, והיא מזדקפת בכסא ברור לי שהיא רואה גם את האור בקצה המנהרה, ומתחילה להבין שהיא מסוגלת להגיע לשם.

    ועל כך חמותי נוהגת לומר ”יהיה לך סימן”.

  3. Pingback: מכירות - לא מילה גסה - EQS

  4. אהרונה

    הייתי חייבת לכתוב מחדש את התגובה,
    כי בקודמת המאיית האוטומטי שיבש כמה מילים. נורית יקרה לא חושבת שאת זוכרת אותי, למדתי ביב’9 ואת ב10(בכיתה של פוזננסקי), זוכרת שמשתיכן פחדתי. הייתן בוגרות ודעתניות- האמת שהיום זה נראה לי יותר כמרד נעורים, לא באמת ידעתן הכל, אבל חשבתי שאתן כאלה, אני טועה? אני בתקופה ההיא הייתי חסרת אונים ומפוחדת. מה שתמיד זכרתי לגביך זה את כשרון הכתיבה המופלא. לפני כמה שנים כשגיליתי אותך בפייסבוק התחלתי לעקוב ואכן אותו כשרון השתכלל והתעצם אבל היהירות התקלפה לה, ומתוך כתיבתך ניבט פן של אישיות נעימה חיונית ומאד צנועה. בהצלחה ענקית, ממשיכה לעקוב

    • nurit

      אהרונה יקרה תודה רבה על התגובה הכל כך מרגשת. כיף לי לדעת שאת מתחברת למילים שלי. וכן, את צודקת, לא ידעתי אז כלום אבל עשיתי יופי הצגה כאילו שאני כן 🙂 ויתרתי מזמן על חומת ההגנה והיום אני בוחרת להיות חשופה. מצחיק אבל זה הרבה יותר בטוח ככה…